پیام قرآن

یادداشت بچه های کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س)قم

پیام قرآن

یادداشت بچه های کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س)قم

طرح توسعه گردشگری دینی و فرهنگی قم

محمد طالبی، مسئول برگزاری طرح توسعه گردشگری دینی و فرهنگی در کانون حضرت فاطمه الزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار شبستان در قم تصریح کرد: طرح توسعه گردشگری دینی و فرهنگی از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری به کانون حضرت فاطمه الزهرا(س) "کانون تخصصی همایش ها و اردوها" ابلاغ شد و در همین راستا از هر استان یک نفر از مسئولان کانون ها انتخاب و برای شرکت در این طرح به قم آمده اند.


وی ادامه داد: مجموعاً 32 نفر از تمام استان های کشور برای شرکت در این طرح امروز (29 آذر) در قم حضور یافته و پذیرش می شوند.


مسئول برگزاری طرح توسعه گردشگری دینی و فرهنگی افزود: این طرح با هدف آشنایی بیشتر منتخبان کانون های سراسر کشور با استان قم و حضور در جوارکار مبارک حضرت معصومه (س) برگزار می شود و همچنین به شرکت کنندگان در مدت حضور در قم آموزش های بردی جهت ارائه و اجرا در کانون های خود در استان های محل سکونتشان ارائه می شود و همچنین در جلسات هم اندیشی مسئولان کانون های شرکت کننده به انتقال تجربیات خود با یکدیگر می پردازند.


وی با اشاره به دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در خلال برگزاری این طرح، خاطرنشان کرد: در این دوره برنامه های آموزشی، فرهنگی و زیارتی و همچنین برگزاری چهار کمیسیون آموزشی، تربیتی و فرهنگی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
 

طالبی با اشاره به برنامه های مذهبی تدارک دیده شده برای 32 نفر نمایندگان کانون های استان های کشور در این طرح، گفت: حضور در مسجد مقدس جمکران، دیدار با حجت الاسلام سعیدی؛ امام جمعه قم و همچنین بازدید از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی و بازدید از مراکز فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) از جمله این برنامه هاست.


وی افزود: بازدید از دو کانون تخصصی پژوهش "میثم تمار" و کانون تخصصی قرآن و نماز "تبیان" در برنامه های شرکت کنندگان در این طرح تدارک دیده شده و همچنین این افراد در مدت حضور در قم از منزل امام خمینی (ره) بازدید کرده و برای تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدا نیز حضور خواهند یافت.


طالبی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این طرح امروز در هتل فدک پذیرش و اسکان داده می شوند و تا جمعه دوم دی ماه در قم حضور دارند.