پیام قرآن

یادداشت بچه های کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س)قم

پیام قرآن

یادداشت بچه های کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س)قم

فضائل قرائت قرآن

سلام

باتوجه به اهمیت قرائت قرآن کریم ونیز آثار برکات فراوان دنیوی واخروی قرآن کریم برآن شدیم که احادیثی را از معصومین درخصوص قرآن کریم به اطلاع دوستان گرامی برسانیم.


خداوند ان شاءالله توفیق قرائت و مهم تر از آن عمل به دستورات ورهنمودهای آن به همه ما عنایت فرماید.


پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله وسلم) می فرمایند:

هرکس قرآن بخواند تا حفظ شود خداوند شفاعتش را درباره ی ۱۰نفر از خانواده اش که آتش بر آنها واجب شده می پذیرد.                                                                                   مجمع البیان-ج ۱



امام علی (علیه السلام )می فرمایند:


خانه ای که در آن صدای قرآن بلند است برای اهل آسمانها درخشندگی دارد.            بحار -ج ۶۶



پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله وسلم) می فرمایند:


خداوند از شنونده ی قرآن بلای دنیا را دفع میکند.                               مجمع البیان- ج ۱



پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله وسلم) می فرمایند:


نگاه کردن به سه چیز عبادت است:

صورت پدر و مادر ،قرآن و دریا                                                         بحار- ج ۱۰


امام علی(علیه السلام )می فرمایند:


بارخدایا!سینه ام را به قرآن گشاده گردان،چشمم را با قرآن نورانی فرما وزبانم را با قرآن گویا کن


امام صادق (علیه السلام ) می فرمایند:


بزرگان امت من قاریان وحافظان قرآن و شب زنده داران اند.                            بحار -ج 92




امام رئوف

بچه بودم که عکسی رو

روی دیوارمون دیدم

نمیدونستم که کی بود

ولی اونو خوب بوسیدم

یه کم بزرگتر که شدم

فهمیدم اون امام رضاست

با خوشحالی خندیدم و

گفتم آقام چه باصفاست

آقا یه لطفی کردی و

من اومدم به مشهدت

من اومدم تا که کنم

درد دلی با گنبدت

آمدم از بهر دیدارت رضا

تاسپارم دل به گفتارت رضا

من که جز تو یار وغمخواری ندارم ای رضا

من که جز تو مونس ویاری ندارم ای رضا

ای رضا جان ضامن آهو شدی

ضامن این زائران هم میشوی

منم آن زائر دلبسته به تو

منم آن کبوتر خسته ی تو

تو که با کفتراتم مهربونی

تو که درد دل ما رو میدونی

چی میشه اگه به من نگاه کنی

منو با لطف خودت دعا کنی

نامه ای با خط بشکسته آوردم براتون

نامه ی خواهری دلخسته آورد م براتون

که میگه سلام داداش الهی من فدات بشم

تا که من قربون این محبت وصفات بشم


شعر از شاعر نوجوان محمدامین عبدالحی-کلاس اول دبیرستان-استان مقدس قم




به یادشهدا

خاطره ای از شهید رضالله


یک شب نوبت نگهبانی ما دوتابود.من خوابیدم و او برای نگهبانی به سر پست رفت.وقتی از خواب بیدار شدم به ساعت نگاه کردم .مدت ها از  وقت نگهبانی من گذشته بود.نگران شدم.باعجله اسلحه ام را برداشتم و به موقعیت رفتم.با کمال تعجب دیدم رضا بدون اینکه مرا از خواب بیدار کرده باشد به جای من نگهبانی میداد.


برگرفته کتاب ازخود گذشتگی  -تهیه شده توسط مصطفی کارگر،کلاس اول دبیرستان

تک بیت ناب

رشته ای برگردنم افکنده دوست


می برد هرجا که خاطرخواه اوست

حاج اسماعیل دولابی: غیبت امام زمان یعنی چه؟/ بچه گم شده، می گوید: پدرم گم شده است!


حاج اسماعیل دولابی: غیبت امام زمان یعنی چه؟/ بچه گم شده، می گوید: پدرم گم شده است!



اندیشه  - عارف مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی در بیانی، معنای غیبت حضرت ولی عصر(عج) را اینگونه تشریح می‌کنند:


سوال شد امام زمان (عج) غایب است یعنی چه؟ گفتم غایب؟ کدام غایب؟

بچه دستش را از دست پدر رها کرده و گم شده می گوید: پدرم گم شده است. ما مثل بچه‌ای هستیم که پدرش دست او را گرفته است تا به جایی ببرد و در طول مسیر از بازاری عبور می‌کنند.

بچه جلب ویترین مغازه‌ها می‌شود و دست پدر را رها می‌کند و در بازار گم می‌شود و وقتی متوجه می‌شود که دیگر پدر را نمی‌بیند، گمان می‌کند پدرش گم شده است. در حالی که در واقع خودش گم شده است. انبیاء و اولیاء پدران خلق اند و دست خلائق را می‌گیرند تا آنها را به سلامت از بازار دنیا عبور دهند. غالب خلائق جلب متاع‌های دنیا شده‌اند و دست پدر را رها کرده و در بازار دنیا گم شده‌اند.

امام زمان (عج) گم و غایب نشده است ما گم شدیم و محجوب گشته‌ایم. امام غایب نیست، تو نمی بینی آقا را. او حاضر است. چشمت رو که اسیر دنیا شده اگر از دنیا دست بردارد، آقا را می بیند. خلاصه نگو آقا غایب است. تو نمی بینی.

برگرفته از کتاب « امام زمان (عج) در کلام اولیای ربانی/مهدی لک علی آبادی/ ص 30

آرام شده بود..........

موج شدیدی تمام دریا را فرا گرفته بود. جمعیت نگران شدند. یکی گفت «نکند همین‌جا بمانیم و به جده نرسیم... خدایا ممکن است! رحم کن!» دیگری با چهره‌ای گرفته گفت‌ »باید کاری کرد» و بلند شد. کشتی تکان‌های شدیدی می‌خورد و مدام به سمت چپ ‌و راست تاب برمی‌داشت. مرد،1 چند بار زمین خورد و بلند شد تا توانست نفس‌نفس‌زنان خودش را به ناخدای مسیحی کشتی برساند. ناخدا تا او را دید با دست به پیشانی‌اش اشاره کرد و به مرد فهماند که مهر می‌خواهد. مرد با تعجب به ناخدا نگاه کرد. دست در جیبش برد و مهر تربت را بیرون آورد. خواست به طرف ناخدا بگیرد که او به دریا اشاره کرد. مرد، لحظه‌ای مهر را بوسید و سپس آن را به دریا انداخت.

کشتی مثل لحظه اول خود، آرام به راهش ادامه داد. جمعیت همه با تعجب به دریا نگاه کردند. آرام شده بود. هیچ موجی نداشت. طوفانی هم در کار نبود. ناخدا اما متعجب نبود. رو به مردم کرد و گفت: چندین بار وقتی در حال غرق شدن بودیم، این کار را انجام داده‌ام.

یا مهدی(عج)

آغاز امامت حضرت مهدی(عج)مبارک باد.

امام مهدی (عج) می فرمایند:

ما در رعایت حال شما کوتاهى نمى کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم ،

که اگر جز این بود گرفتارى ها به شما روى مى آورد

و دشمنان، شما را ریشه کن مى کردند

از خدا بترسید و ما را پشتیبانى کنید.


سوره مبارکه فجر

و فرعونی که قدرتمند وشکنجه گر بود.

همان کسانی که در شهرها طغیان کردند،

و فساد فراوان در آنها به بار آوردند.

به همین سبب پروردگارت تازیانه عذاب را بر آنها نواخت!

به یقین پروردگار تو درکمین ستمکاران است.

سوره مبارکه فجر آیات ۹تا۱۴   التماس دعا