پیام قرآن

یادداشت بچه های کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س)قم

پیام قرآن

یادداشت بچه های کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س)قم

موج عظیم بیداری ملت‌ها نشأت گرفته از قرآن است

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی همان انقلاب قرآنی است گفت: موج عظیم بیداری ملت‌ها به برکت انقلاب اسلامی و نشأت گرفته از قرآن است.......

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید به مناسبت برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پیامی را صادر کرد و در این پیام موج عظیم بیداری سرنوشت‌ساز در کشورهای اسلامی را از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی نیز از قرآن مجید و فرهنگ اهل بیت عصمت علیهم السلام نشأت گرفته است که انقلاب اسلامی یعنی انقلاب قرآنی.
متن کامل این پیام به این شرح است:
بسم‌ا‌لله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و تحیات فراوان به محضر محترم عزیزان و سرورانی که در آن مجمع با فضیلت و پربرکت قرآنی حضور دارند.
می‌دانید که هم‌اکنون خیزش‌ها و خروش‌های پر صلابت در تعدادی از کشورها مانند تونس، مصر، لیبی، یمن، اردن و بحرین آغاز گردیده است و این خیزش‌ها هم‌چنان مرزها را در می‌نوردد و رو به پیش می‌رود و به راه خود ادامه می‌دهد.
و روشن است که این جمعیت‌های مصمم و مقاوم که خیزش و حرکت خود را با شعار الله اکبر و اقامه نماز جمعه آغاز کرده‌اند و همه رنج‌ها، مرارت‌ها، مشکلات و حتی شهادت در راه خدا را و در راه مقصدی که دارند، تحمل می‌کنند و بیداری اسلامی خود را اعلان می نمایند و با استقامت و استواری بر هدف خویش پا می‌فشارند، هدف و مقصدی جز رویارویی و مقابله با نظام‌های سلطه استکباری و دست‌نشاندگان آن‌ها که قرن‌ها با تهاجم فرهنگی و نظامی و سیاسی و اقتصادی ملت‌های مسلمان را از مسیر و محور قرآن مجید که بارها تأکید کرد: «لا تتخذ و الایهود و النصاری اولیاء، لا تتخذوا عدوی و عدوکم اولیاء» خارج ساختند و فرهنگ و سیاست‌های سلطه‌گرانه خود را بر ملت‌های اسلامی تحمیل کردند، ندارند.
این مطالب نیز بر همگان به ویژه بر نخبگان محترم قرآنی که در آن مجمع نورانی حضور دارند روشن است که این موج عظیم بیداری سرنوشت‌ساز از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی است و انقلاب اسلامی نیز از قرآن مجید و فرهنگ اهل بیت عصمت علیهم السلام نشأت گرفته است که انقلاب اسلامی یعنی انقلاب قرآنی .
فقیه بیدارگر عصر، عارف حماسه‌آفرین قرن، قهرمان میدان علم و قلم و بیان و فقه و فلسفه و تفسیر قرآن، امام خمینی اعلی الله مقامه در آغاز وصیت‌نامه خود که بیانگر حاصل تجارب عمر پربرکت معظم له است فرمودند: اساس انقلاب ما این است که قرآن را از عرصه گورستان‌ها و مجالس ترحیم به صحنه زندگی انسان‌ها آوردیم.
و نیز امام راحل هنگامی که در 13 آبان 1343 برای جهاد در راه خدا پس از تصویب کاپیتولاسیون در مجلس شورای آن روز به پا خاست، در اولین گام این آیه قرآنی را مطلع حرکت خود قرار داد و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا 1 »
یعنی خداوند هرگز هیچ نوع سلطه را چه سیاسی چه فرهنگی ، چه اقتصادی و چه اجتماعی از برای کافران بر مسلمانان روا نداشته است.
بنابراین واضح است که انقلاب عزت‌آفرین اسلامی که شجره طیبه‌ای است اصل‌ها و فرع‌ها فی السماء تؤتی اکلها کل حین، باذن رب‌ها، درخت پاکیزه‌ای است که ریشه در اعماق دل‌های حق بنیان و آزادیخواهان جهان دارد و شاخه‌های آن در سطح جهان گسترش یافته و از ثمرات و برکات آن همه انسان‌ها بهره‌مند می‌باشند از قرآن کریم نشأت گرفته است.
بر همین اساس است که امام راحل عظیم‌الشأن و رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای دامت برکاته همواره عنایت داشته و دارند و می‌کو‌شند که مفاد ان العزه لله و لرسول و للمؤمنین 2 زندگی مسلمانان همیشه با اقتدار و عظمت و پیشرفت توأم باشد و این درس قرآنی مورد نظر آن‌هاست و نیز با عنایت و تأکید قرآنی به وحدت و اتحاد مسلمانان مخصوصا این جمله: واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا 3 سعی و کوشش حکومت اسلامی بر این است که همه مسلمانان در زیر پرچم قرآن مجید و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اشداء علی الکفار رحما بینهم باشند و با همدلی و اتحاد و وحدت و یکپارچگی گام بردارند که مسلماًهمین موضوع مورد نظر همه نخبگان و عزیزان و متسابقین محترم آن مجمع نورانی نیز می‌باشد.
در خاتمه اینجانب، به سهم خود از متصدیان محترم سازمان اوقاف و امور خیریه که همیشه با توفیق خداوند برنامه‌های خود را با مدیریت صحیح در راه اعتلای اهداف اسلامی تنظیم می‌کنند که ترتیب این مجمع محترم نیز یکی از آن نمونه‌ها است تشکر و تقدیر می‌نمایم، از خداوند متعال مزید توفیقات همگی را مسألت می‌کنم . زاد کم‌الله توفیقا
حسین نوری همدانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد