پیام قرآن

یادداشت بچه های کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س)قم

پیام قرآن

یادداشت بچه های کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س)قم

فریاد آخر(چند دلنوشته)

ای فریاد رس چگونه نعره ایست که فریادش می‌خوانند ؟  

جگر از دهان برآمده انعکاس عربده‌ام را سر می‌دهد.  

و" آن نعره‌ایست به میزان تمامی عمر و یک‌بار بیش نبود ".  

ممکنم بود که جای آن نجوایی کوتاه را در طول حیات ادامه دهم و برهم!  

اما نه نجوا را، بلکه عربده را سر داده‌ام!  

آخ بر من که دمی بعد از آن را مهلت نداشتم! فریاد رسم!  

" چرا دست بر گوش نهاده که نشنود صدایم را " ؟  

--------------------------  

1 - قرآن کریم،‌ ص : 3 "  

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

چه بسیار نسل‌ها که پیش از ایشان هلاک کردیم که [ ما را ] به فریاد خواندند، و [لی ] دیگر مجال گریز نبود." بسم الله الرحمن الرحیم به جرم گناه یا ناظر می‌دانم که چقدر گنهکارم. 

1 اما! چگونه چنین " عذابی " را برایم مقدر کردی؟  

2 وای، به تاوان غفلتم ز" حضور تو" به جرم شکستن پیمانم با" تو"؟ 

3  ... نویدم دادی توبه کنید " بیایید می‌پذیرم‌تان " 

 4  کردم آنچه گفتی اما به بیراه رفتنم ادامه دادم. تلنگرم زدی تکانکی خوردم. 

 5 اما! باز خواب در" گناه "مرا در خود ربود. گفتی : " بخوانیدم تا اجابتتان کنم " ولی حتّی زمزمه‌ات هم نکردم! این من بودم که " تو" اختیارم دادی؟! ... پس خواستم و در اختیارش قرار دادم خود را و " خطا "مرا بلعید. وای که باز نفهمیدم خورده شدم توسط آنکه قسم یاد کرده بود مرا ز" تو" جدا سازد. او (شیطان) بر سر پیمانش مانده من من چرا عهدم را آن‌چنان در هم شکستم آن‌چنان پیمان بشکستم که حتی حاضر به سخن گفتن با من نیستی!  

6 وای که چه کرده‌ام من؟! ای "نظاره گر" مباد که نگاهم نکنی؟ گر چنین عذابم کنی چگونه تاب سوختن در آتشت را آورم؟ که بی‌نظر" تو" آتشت مرا خواهد سوزاند الهی نگاهم کن که در این آخرین فرصت 

 7  گرمای نگاهت مرا بی نیاز از تطهیر آتش کند خدایا برای اولین بار در آخرین دم می‌خوانمت و می‌خواهمت که: نگاهم کنی. نگاهم می‌کنی؟!  

------------------------------  

1 - قرآن کریم،‌کهف : 53 "  و گناهکاران آتش [ دوزخ ] را می بینند و در می یابند که در آن خواهند افتاد، و از آن راه گریزی نیابند."  

2 - قرآن کریم، آل عمران : 77 " کسانی که پیمان خدا و سوگندهای خود را به بهای ناچیزی می‌فروشند، آنان را در آخرت بهره‌ای نیست ؛ و خدا روز قیامت با آنان سخن نمی‌گوید، و به ایشان نمی‌نگرد، و پاک‌شان نمی گرداند، و عذابی دردناک خواهند داشت "  

3- قرآن کریم، بقره : 27 " همانانی که پیمان خدا را پس از بستن آن می‌شکنند ؛ و آنچه را خداوند به پیوستن امر فرموده می‌گسلند ؛ و در زمین به فساد می‌پردازند ؛ آنانند که زیانکارانند."  

4 -قرآن کریم، مائده : 39 " پس هر که بعد از ستم کردنش توبه کند و به صلاح آید، خدا توبه او را می‌پذیرد، که خدا آمرزنده مهربان است." 

 5 - قرآن کریم،‌ بقره : 119 " ما تو را بحق فرستادیم، تا بشارتگر و بیم دهنده باشی، و [لی] درباره دوزخیان، از تو پرسش نخواهد شد." 

6 - قرآن کریم، بقره : 174 " کسانی که آنچه را خداوند از کتاب نازل کرده، پنهان می دارند و بدان بهای ناچیزی به دست می آورند، آنان جز آتش در شکم‌های خویش فرو نبرند، و خداوند روز قیامت با ایشان سخن نخواهد گفت، و پاک‌شان نخواهد کرد، و عذابی دردناک خواهند داشت." 

 7 - قرآن کریم،‌ کهف : 44 " در آنجا [ آشکار شد که ] یاری به خدای حق تعلق دارد. اوست بهترین پاداش و [ اوست ] بهترین فرجام."

نظرات 2 + ارسال نظر
یک دوست پنج‌شنبه 30 تیر 1390 ساعت 10:22 ق.ظ

عالی است- اجرکم عندالله

دلیل هستی پنج‌شنبه 30 تیر 1390 ساعت 10:24 ق.ظ http://http:://dalyl.mihanblog.com

لینک شود
http://dalyl.mihanblog.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد